1-20160908_120008.jpg

 

Olen nyt elänyt neljä vuotta eläkkeellä. Olen suhteellisen terve, kiitos Jumalan. Henkilökohtainen eläkeikä päästi hyvissä ajoin eläkkeelle. Olen elänyt ja elän paljon helpompaa elämää kuin meidän suvun naiset ovat pruukanneet. 

Onhan Mäkituvassa töitä, ei siinä mitään. Nytkin pihalla ja vajan takana odottaa useampia röykkiöitä kevytpeitteiden alla, ja ne kasat eivät häviä, ellei akka tartu toimeen.

Mutta kun ei millään viitsisi. Kissaa kyllä viitsin silittää, mutta sekin hiippailee omilla poluillaan näinä syyskesän lämpiminä ja kuivina päivinä. En minä sitä saa suljetuksi minnekään silitettäväksi. Yleensäkään se ei ole silitettävissä, mikäli ei itse halua.

 

1-20160830_160206.jpg

Aamu aloitetaan sivelemällä kasvoille poimulehden keräämää kastetta.

 

Olen jo jonkin aikaa mietiskellyt, että pitäisi kehittää jokin tuote, joka olisi maailmanlaajuinen menestys. Siitä saisi mukavaa piristettä yksitoikkoiseen mökkiläiselämään. Tarkoitan jotakin ketsupinkaltaista tuotetta. Sellainen tuote se saisi olla, jota ilman ei oikein voi elää ja joka olisi niin halpaa, että kaikki voisivat sitä hankkia. Ettei olisi rahasta kiinni.

Ketsuppi on keksitty. Niin on, pahus vieköön, nyhtökaurakin. Olen kuullut sanottavan, että pitäisi lähteä omista vahvuuksista. Niinpä minäkin olen itseäni tutkiskellut. Mikä olisi minuun vahvuusaluettani? Minkä asian tunnen hyvin sekä teoreettisesti että kokemuksellisesti? Tässä vaiheessa aloin liikahdella malttamattomasti. Alkoi polttaa. Painonhallinta. Siitä minä tiedän kaiken. 

Ikävä kyllä Jutta ja Bull ovat ehättäneet edelleni. Heillä tuntuu olevan verkkolaihduttamisen monopoliasema Suomessa. Verkossahan laihduttaa pitää. Painonvartijat on so last season. Jutta on kaunis, hoikka ja hyvin treenattu. Bull on, hmmm, hyvin treenattu. He ovat erinomaiset keulakuvat yritykselleen. Ei siitä tulisi mitään, että akka yrittäisi tunkeutua heidän väliinsä.

 

1-20160908_115936.jpg

Sieniä kannattaa syödä. Luomua, terveellistä, puhdistavaa.

 

Mutta hetkinen! Painonhallintahan on laaja käsite. Se ei ole mikään laihduttamisen synonyymi. Löytyisikö tästä markkinarakoa?

Olen päättänyt lähteä toiselle tielle siinä kohdassa, jossa Tutteli ja Puttelikin seisoivat muinoin empimässä. Siellähän toinen lintu lauloi "rahkaa, parsakaalia" ja toinen "piparkakkuja, suklaata". Sielläpähän vaeltavat Jutta ja Bull käsi kädessä kohti rahkaa ja parsakaalia. Minä laskettelen laulellen kohti piparkakkuja ja suklaata. Ja minua kuin Hamelnin pillipiiparia seuraavat massat, sillä minä lupaan helppoa elämää sekä täyttä, pulleaa ja tyytyväistä vatsaa.

 

1-20160908_115711.jpg

Ei selviä Jutta tästä, vaikka onkin hyvin treenattu.

 

Kohtapuoliin alkaa siis akan verkkovalmennus. Pilottijaksoon olen jo suunnitellut ravinto-osiota. Ei siinä pelkkää suklaata syödä eikä kuohuviiniä juoda. Närästyshän sellaista ruokavaliota seuraisi. Akan Askeleet Autuuteen pyrkii optimaaliseen hyvinvointiin. Aamu aloitetaan kaurapuurolla. Sen kanssa saa valita hillon, tuoreet marjat tai voisilmän. Näin toteutuu valinnanvapaus. Iltapala voisi olla vaikka samettivelli sokerin kera tai ilman. Leipää ei illalla saa syödä. Siinä olen ehdoton.

Ruumiinkulttuuriosiossa annan ohjeita ulkoilmaelämästä nauttimiseen. Tässä saa taas valita. Voi esimerkiksi virkata terassilla/parvekkeella/avoimen ikkunan edessä. Talvella tätä ei tehdä, vaan tyydytään hengittämään hetken aikaa syvään avoimen ikkunan edessä. Sen jälkeen virkataan hymy huulilla lämpimässä, nautitaan hetkestä tai odotetaan kesää, jolloin saa virkata ulkona. Tämän saa valita itse.

 

1-20160908_115722.jpg

Ei selviä Bull tästä, vaikka onkin hyvin treenattu.

 

Onhan Akan Askelissa vielä mietittävää. En ole vielä ottanut yhteyttä televisioyhtiöönkään. Telkkariinhan on päästävä, muuten ei Askellus saa ilmaa siipiensä alle. 

Niin, ja siitä ei todella tule mitään, että yritän tunkea itseni valmennustaitoni mannekiiniksi. Miksi tunkisin, minullahan on Inkku. Inkussa näkyy, miten olen kohta neljän vuoden aikana onnistunut. Haluaisitko sinä yhtä notkeaksi, ketteräksi, liikunnalliseksi ja kauniiksi? No hyvä, tervetuloa valmennukseni piiriin! 

 

1-20160908_115729.jpg

Tästäkin selviää Inkku, sillä se on Akan valmentama.