1-20160531_112106.jpg

 

Nukuimme Inkerin kanssa pitkään. Minulla oli lopulta kiiruumpi ulos kuin kissulilla. Kun nostin rullaverhoa takakamarin ikkunan edestä, kuului tömähdys, jonka sai aikaan lihava vieras kissa, joka taas oli Inkerin yksityistäkin yksityisemmillä rappusilla. Tulipa kumma olo. Mieleen tuli myös tapaus viime viikolta. Olin ollut jossain, kaupoilla kai, josta tultuani huomasin, että Inkun ruoat olivat pitkin lattiaa. Inkeri ei semmoista saa aikaan. Ei ikinä. En muistanut millään käyneeni potkaisemassa Inkun ruokia pitkin permantoa. Ei ole kivaa, jos täällä sisällä mäkituvassa alkaa luuhata vieraita katteja. Ovat tarpeeksi epätervetulleita pihallakin.

 

1-20160531_112036%20%281%29.jpg

 

Viikonloppuna täällä kävi Lilo, joka on äärettömän kiva koira, mutta Inkku-parka oli hermoraunio. Ja jos on Inkku hermoraunio, on sitä akkakin.

 

1-4Terassilladbbb4971-86fa-4059-82f1-e5b

 

Eipä tule mieleen, milloin olisin pitänyt näin pitkän tauon tässä eräänlaisessa julkaisutoiminnassani. Aika on vaan kulunut, ja olen ollut tavallistakin aloitekyvyttömämpi. Tietysti vuodenaikakin vaatii veronsa. Kaikenlaista pientä puuhaa on ulkona. On sitä sisälläkin. Täällä on viikon välein riehunut parikin pienimuotoista hirmumyrskyä. Nämä myrskyt ovat olleet siitä hyviä, että niiden jäljiltä on jäänyt siisti tanner, ensin ulkona ja sitten sisällä. Pidettiin me lähisukulaisen kanssa perjantaina perinteinen leivontapäiväkin. Hirmumyrskyillä ja lähisukulaisella on muuten sama nimi.

 

Terassilla.jpg

 

Eniten vähäistä tarmoani viime viikkoina on kuitenkin kuluttanut naisihminen, jonka kanssa olen ollut melko läheisissä tekemisissä vuoden verran. Karkoitin kyseisen naisihmisen nurkistani lopultakin viime sunnuntaina, ja liukkaasti tämä lähtikin ja otti kissansa mukaan. Tällä naisella, Mirjamilla, on siis kissa (joka muuten osaa puhua, väittää Mirjami, ja mikäpä minä olen sitä kiistämään), mutta se on tullut Inkun kanssa ihan hyvin juttuun. Minulle Mirjami on kertonut tarinaansa, ja minä olen sitä parhaani mukaan yrittänyt kirjoittaa muistiin. 

 

1-2Terassilla.jpg

 

Onhan Mirjamilla ja minullakin mennyt suhteellisen hyvin, mutta toisaaltahan sanotaan, että vieras alkaa haista parissa vuorokaudessa, ja tämä nainen vetelehti nurkissa sentään vuoden. Luonteeltaan nainen oli aika rasittava; välillä olisi tehnyt mieli vedellä ympäri korvia. Sen verran tyhmä muija siis. Mutta ei enää pahaa sanaa. Nainen hävisi kertomuksineen ja hyvä niin. Eihän sitä tosin koskaan tiedä, vaikka Mirjami vielä palaisikin, mutta toivottavasti olisi silloin oppinut jotakin ja olisi helpompi tapaus. Kissansa on kyllä kiinnostava, ja siihen olisi kiva tutustua paremminkin.

 

1-3Terassilla.jpg

Nyt on aika viettää syntymäpäivää. Edellisestä synttäripäivästä onkin tähän päivään kulunut pitkä aika, paljon pidempi kuin yksi vuosi. Huomattakoon, että Inkku tässä silittää akan vaivaisenluuta; ei käytä kynsiä.